به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور- تنکابن، روز چهارشنبه مورخ 22/9/1402 به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، سه نفر از محققان این مرکز اقدام به برگزاری سخنرانی علمی به صورت برخط نمودند.
در ابتدا با کمی تغییر در برنامه زمان بندی، دکتر ملک پور کلبادی نژاد، عضو هیأت علمی این مرکز ساعت 10 سخنرانی خود با عنوان "The physiology of salmonid migration" را به زبان انگلیسی ارائه و به تنظیم فعال فشار اسمزی مایعات و الکترولیت های معدنی موجود در بدن آزاد ماهیان جهت حفظ هموستازی محتوای آب بدن و تحمل تغییرات شوری، نقش آن در چرخه زندگی، تغذیه و مهاجرت آزاد ماهیان اشاره نمود.
سپس مهندس آژیر، محقق این مرکز ساعت 10:40 سخنرانی خود با عنوان "معیار های سنجش کیفیت غذای آبزیان" را ارائه و به کیفیت غذا در آبزی پروری که از دغدغه های اساسی تمامی آبزی پروان است و همچنین روشهای سنجش کیفیت غذا از دو دیدگاه اجزا و ساختار اشاره نمود.
در پایان، دکتر نجار لشگری، عضو هیأت علمی این مرکز ساعت 11:20 سخنرانی خود با عنوان "انجماد و نگهداری طولانی مدت اسپرم ماهیان" را ارائه و به مبانی، اهداف، کاربردها و روشهای انجماد اسپرم در ماهیان با تأکید بر ماهیان سردآبی اشاره نمود.
در پایان سخنرانی ها، سخنرانان به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.