به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی امروز شنبه در نخستین روز از گشایش رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حوزه شیلات با بیان این مطلب گفت: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی و برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی، تکلیف مهمی را بر دوش سازمان شیلات ایران و این موسسه تحقیقاتی گذاشته است و ما باید بتوانیم در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و رسوخ دانش و فناوری حاصل از تحقیقات در عرصه‌های مختلف از جمله شیلات به منظور رسیدن به خودکفایی تلاش کنیم .

محمود بهمنی افزود: رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حوزه شیلات نیز با اهدافی همچون تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با توجه به نیازهای کنونی، احصای مشکلات و نیازهای فناورانه تولید کنندگان و ذی‌نفعان صنعت شیلات، شناسایی ایده‌پردازان و نوآوران، آشکارسازی فرصت‌های نهفته، حمایت از ایده‌های منتخب برای ایجاد کسب و کارهای شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت پایدار و فراهم‌سازی مقدمات برای بازاریابی و فروش دستاوردهای دانش بنیان برگزار می‌شود .

وی در عین حال اظهار داشت: ما در این رویداد به دنبال بررسی و معرفی ایده‌های برتر و تعیین اولویت‌های تحقیقات در حوزه شیلاتی هستیم .

بهمنی تصریح کرد: فعالان دارای ایده های فناورانه، پژوهشگران و محققان مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان کل کشور، شرکت‌های فناور عضو مراکز رشد و پارک، فعالان صنعت شیلات، تولیدکنندگان و کارشناسان سازمان شیلات از مخاطبان این رویداد هستند .

به گفته وی ماهیان سرآبی، ماهیان گرم آبی، میگو، جلبک گرمابی، صید و صیادی، فرآوری، ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس از جمله محورهای این رویداد را تشکیل می‌دهند.