به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی، رئیس موسسه در افتتاحیه این رویداد با اشاره به اهمیت سلامت تغذیه جامعه و دسترسی آحاد مردم به غذای سالم، گفت: طبق برنامه سالانه باید به تولید دو و نیم میلیون تن محصولات شیلاتی برسیم. در همین راستا ارتقای مصرف و افزایش بهره‌وری محصولات شیلاتی بسیار ضروری است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند نقشی موثر در این راستا داشته باشند، افزود: نتایج بخشی از مطالعات محققان موسسه به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شده و بخشی هم آماده واگذاری است. به همین منظور از طرف موسسه، بسته های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان پیش‌بینی شده که می‌تواند به حرکت این شرکت ها سرعت ببخشد.
ایشان با بیان اینکه پژوهش در موضوع هوشمند سازی، مدت هاست که در موسسه آغاز شده، تاکید کرد: نقش آفرینی در حوزه شیلات، تنها با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی به ویژه شرکت های دانش بنیان، امکان پذیر است. گواه آن هم بهره وری تعداد زیادی شرکت دانش بنیان است که با همکاری با موسسه، به موفقیت رسیده اند.
این مقام مسئول در ادامه، عنوان کرد: به جز بازار و تجارت در حوزه شیلات، بخش هایی مانند صید و صیادی، آبزی پروری و تولید فرآورده های شیلاتی، از موارد مهمی است که باید به آنها توجه شود. در عرصه فرآوری، مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان در انزلی، پس از سال ها رکود، طی دو سال گذشته مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و پایگاه خوبی برای یاری رسانی به شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.
وی در پایان گفت: به همت محققان موسسه، پیش رویداد کار آفرینی و دانش بنیان شیلات، اتفاق مهمی در عرصه شیلات است که طی ۱۹ و ۲۰ شهریور امسال برگزار می شود و در سه مرحله اجرا خواهد شد. امید می رود بتوان با برگزاری این رویداد، بخش قابل توجهی از مشکلات عرصه شیلات را حل کنیم.
گفتنی است در این رویداد نمایشگاهی، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز حضور داشته و محصولات و دستاوردهای خود را به عرصه نمایش گذاشته است. این رویداد به مدت یک روز در تاریخ ۱ شهریور (‌امروز) ‌تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت وعلاقه مندان می توانند برای حضور در این نمایشگاه، به نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه و از سالن 37A  بازدید کنند.