به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، مهندس حسيني در اين ديدار با اشاره به اهميت تفكر و خرد جمعي به ضرورت همراهي و هم افزايي حوزه تحقيقات و اجرا تاكيد كرد و اظهار داشت: تقويت و توسعه بخش تحقيقات ضروري است در عين حال نقشه راه و بهره گيري از ظرفيت ها را حوزه تحقيقات بايد ترسيم كند.
وي با اشاره به توسعه دريامحور، امنيت آبزي پروري و توليد را حائز اهميت دانست و بر ضرورت طرح مباحث شيلاتي در وزارت متبوع تاكيد كرد.
مهندس حسيني همچنين به نقش موثر تعامل با بهره برداران اشاره كرد و افزود: به منظور مقابله با عقب ماندگي و گام برداشتن در مسير توسعه بايد ضمن تعامل سازنده با توليدكنندگان و بهره برداران از آنان حمايت و پشتيباني نماييم.
وي راه موفقيت در اين مسير را مديريت دانش و وحدت رويه به منظور رسيدن به وضعيت ثبات برشمرد.
سرپرست سازمان شيلات همچنين به حوزه تجارت و اهميت استفاده از فن آوري روز و انتقال آن به زيربخش و ايجاد تعادل در بخش هاي مختلف اشاره كرد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: بايستي مشكلات داخلي و آسيب هاي شناسايي شده به طور منطقي پيگيري و حل و فصل شود.
دكتر محمود بهمني رئيس موسسه تحقيقات و علوم شيلاتي كشور در ادامه جلسه اظهار داشت: ما خودمان را شيلاتي مي دانيم و با شيلات و بخش اجرا متحد هستيم، 13 پژوهشكده داريم كه هر كدام مي توانند به منزله يك پايلوت براي شيلات باشند.
وي با اشاره به نقش سازمان شيلات در امر اجرا و توسعه آن تصريح كرد: در برنامه تحول كشاورزي، مباحثي مطرح شده است كه ما بايد براي تحقق آن به وزير كمك كنيم. اقليم تغيير پيدا كرده است روش هاي صيد نيز تغيير كرده است ولي ما مي توانيم صيد و بهره وري آن، كيفيت محصول و ارزش افزوده آن را بالا ببريم.
دكتر بهمني افزود: جلسات متعدد ما را از بحث هاي كارشناسي اصلي دور مي كند لذا پيشنهاد مي شود در ابتداي كار يك سري از موضوعات را مثل بازسازي ذخاير، صيد، تيلاپيا، ميگو، تخم چشم زده را دسته بندي كنيم و روي آنها وقت بگذاريم. ما همه همسو هستيم.رويكرد ما تحقيقاتي و نگاه همكاران شيلاتي اجرايي است. اما بايد هماهنگ عمل كنيم. دانش، تجربه چراغ راه است اگر شيلات بخواهد موفق باشد اين چراغ را بايد در دست بگيرد و موسسه هم در كنار شماست.
وي در پايان خاطر نشان كرد: موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور در راستاي تامين امنيت غذايي جامعه از پرورش قانونمند تيلاپيا حمايت مي كند.