به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار- ایران ساخت، در نمایشگاه بین المللی تهران در حالی برگزار شد که موسسات تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و دست اندرکاران این حوزه، در نمایشگاه حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش گذاشتند. این رویداد به کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان درزمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی منجر می شود.
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری، با اشاره به ارائه 15 محصول تولید بار اول در این نمایشگاه، گفت: روز افتتاحیه، از محصولات جدید رونمایی خواهد شد.
وی افزود: در نهمین دوره این نمایشگاه، 370 شرکت با بیش از 9 هزار محصول حضور دارند و محصولات آنها پس از پایان حضوری نمایشگاه، به شکلی مجازی تا برگزاری دوره بعدی فرصت عرضه و فروش دارند.  این مقام مسئول، همچنین از ایجاد اشتغالی پایدار برای 7 هزار نفر به یمن برگزاری این رویداد در این سال ها خبر داد.
موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در این نمایشگاه محصولات تحقیقاتی خود اعم از بذر واکسن دوگانه برای ماهی قزل آلا، پروبیوتیک بومی میگو، بیوسیلاژ، صدف خوراکی، آویشیت، عصاره زیست فعال کیک جلبک، آلژینات سدیم، کنسانتره پروتئین ماهی، ناپلی گارد و مجموعه ای از انتشارات جدید، اطلس ها و... را عرضه می کند.
لازم به ذکر است که دیروز طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان وزیر و مدیران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از بذر واکسن دوگانه ماهی قزل آلا رونمایی شد و از دکتر مریم قیاسی، مجری این طرح، تقدیر به عمل آمد.
بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار- ایران ساخت، از امروز 23 تا 26 آذر 1400 پذیرای علاقه مندان خواهد بود. 19 دانشگاه، 17 پژوهشگاه، 2 پارک علم و فناوری و مراکز رشد شرکت ها و 14 شرکت و سازمان در نمایشگاه امسال حضور دارند و 3 هزار و 132 فناوری ارائه خواهد شد. همچنین 41 فناوری نیز رونمایی می شود.