نبی‌الله خون میرزایی روز شنبه در مراسم افتتاحیه خط تولید محصولات فرآوری شده بر پایه آبزیان شرکت تعاونی ۲۱ بیضا در بندر انزلی اظهار داشت :می بایست با توسعه حلقه های فرآوری فعالیتهای از این دست، ارزش افزوده  و سلامت محصول و سرانه مصرف را بالاتر ببریم . 
وی اضافه کرد : سازمان شیلات ایران در بومی سازی دانش ، ترویج یافته ها ، دستاوردهای تحقیقات شیلاتی و موسسات وابسته به آن در تجاری سازی و در تولید میگوی چشم زرد ، مولدسازی ماهیان قزل آلا و در بومی سازی صنایع شیلاتی و دهها مورد دیگر به تجربیات بسیار موفقی دست یافته است .   
وی یادآور شد : امسال باید در پرورش میگو به تولید ۶۰ هزار تن دست می یافتیم که همه این میزان محقق شده و  ۱۰۰ درصد تکلیف تولید انجام شده است . 
وی اظهار کرد : در سایر حوزه ها باید برای افزایش ظرفیت تولید به شیلات کمک شود .  
رئیس سازمان شیلات ایران استان گیلان تاکید کرد : بازار های صادرات محصولات شناسایی می شود و در برخی از ماههای سال تولید افزایش یافته و به پیک می رسد و نیاز این بازارها تامین می شود اما در برخی دیگر ماههای سال نمی توان آن بازار ها را تامین کرد . 
میرزائی افزود : اگر به خود باوری برسیم و به ظرفیت های خود توجه کنیم مثل پرورش ماهی در قفس که در این دوسالی که از روند توسعه بازماندیم با تمرکز و تحت تاثیر محدودیت های ارزی به خودکفای بالای ۹۵ درصد در این زمینه دست یافتیم و توانستیم این صنعت را بومی سازی کنیم . 
رئیس سازمان شیلات ایران  از  نمایندگان مجلس حاضر در جلسه خواست در کمیسیون کشاورزی حمایت خاصی از پروژه ماهی در قفس داشته باشند و گفت : در شمال کشور یک میلیون تن و در جنوب کشور ۳.۶ میلیون تن ظرفیت مطالعه شده پرورش ماهی در قفس را داریم که در آبهای بین المللی این ظرفیت ها بسیار بالاتر است . 
میرزائی خاطر نشان ساخت : در این بخش ظرفیت بسیار زیاد است و ما برای تقویت امنیت کشور در حوزه های مختلف که امنیت غذایی یکی از آنهاست بیش از گذشته باید کمربند همت بربندیم . 
وی افزود : کشور ما علاوه بر چالشهای محیط زیستی با محدودیت تامین منابع غذایی روبرو است و باید این منبع غذایی را از پهنه های آبی و دریا ها و اقیانوسها تامین کرد . 
رئیس سازمان شیلات ایران گفت : با توجه به نقش آبزیان در تامین غذا  و کمیت و کیفیت اجزای خوراکهای مبتنی بر آبزیان ، مفهوم آب مجازی ، میزان نیاز در تولیدات آبزیان و وابستگی به نهاده ها ، محدودیت های گلخانه ای که در سایر محصولات وجود دارد می بایست رویکرد نظام در توسعه دریا محور تغییر کند  
خون میرزائی اضافه کرد :در سال ۱۳۹۹ مطابق با برش تکلیفی برنامه ششم کشور حدود ۹۳ درصد از برنامه محقق شد . ما جز در پروژه پرورش ماهی در قفس دریایی که از برنامه ششم عقب مانده ایم و دلیل آن برنامه ریزی برای دریافت تجهیزات از کشورهای اروپایی با ارز دولتی بود در سال گذشته سازمان شیلات ایران در انطباق با برنامه ششم به رقم ۱۰۳ درصد رسید و سال گذشته از پیش بینی یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن تولید به یک میلیون و ۲۶۹ هزار تن تولید دست یافت.   
وی ادامه داد : در زمینه  مصرف سرانه ، تراز تجاری و صادرات یا از تکلیف برنامه جلوتر هستیم و در برخی حوزه ها نیز در موازات برنامه حرکت می کنیم .
وی استان گیلان را از استانهای پیشتاز در فعالیتهای مختلف شیلاتی عنوان و بیان کرد: گیلان در زمینه نیروی انسانی ، فعالیتهای تحقیقاتی و اجرایی و در سرمایه گذاری از استان ممتاز در بخش شیلاتی است . 
میرزایی افزود:ما در این استان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ، انستیتو تحقیقات تاسماهیان و مرکز ملی تحقیقات فرآوری را داریم که از موسسات  بسیار با ارزش ما در این مجموعه است  . 
رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد : خوشبختانه این دستاوردها با سرمایه گذاری بخش خصوصی همراه شده و به ثروت آفرینی در کشور انجامید و شرکت ۲۱ بیضا از شرکت های خوشنام در این عرصه است که در همکاری تحقیقاتی با شیلات زنجیره ارزش را در این عرصه شکل داده است.
مدیر عامل شرکت ۲۱ بیضا نیز در این مراسم گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید و اولویت مجموعه تولید داخلی برای تغییر الگوی مصرف مردم است تا مصرف ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنند . 
حمیدرضا عبودی اظهار کرد : امروز ۵۱ درصد پروتئین مصرفی مردم گوشت قرمز ، حدود ۳۷ درصد مرغ و مقدار ناچیز ۱۲ درصد از آن به مصرف آبزیان تعلق دارد که این مرکز با ظرفیت اولیه تولید روزانه هشت تن تولید در پی تغییر پروتئین مصرفی مردم است .
این مجموعه برای ۶۰ نفر شغل ایجاد کرده که تا ۶ ماه نخست ۱۴۰۱ این رقم به ۱۵۰ نفر خواهد رسید