به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، گفت: مهمترین هدف موسسه برای سال آینده، افزایش ضریب نفوذ دانش در قالب فعالیت های ترویجی و ارتقای سطح همکاری ها و ارتباطات مراکز و پژوهشکده ها برای ایجاد هم افزایی و هم فکری بیشتر، در اولویت قرار می گیرد. 
 
دکتر نجار لشکری، در ادامه گزارش مبسوطی از فعالیت های مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور-تنکابن ارائه داد و گفت: در سال جاری، یک فقره پروژه بنیادی، 4 فقره پروژه کاربردی توسعه ای  
قابل ترویج، یک فقره پروژه کاربردی فناورانه و 3 فقره یافته قابل ترویج، از مهمترین فعالیت های این مرکز بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور، با بیان اینکه 2 فقره قرارداد و تفاهمنامه با دو شرکت بخش خصوصی به انجام رسیده، افزود: 8 گزارش نهایی فروست دار، چاپ 2 مقاله علمی پژوهشی خارجی، یک جلد کتاب، چاپ سه مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی و چاپ 2 مقاله علمی و ترویجی معتبر از دستاوردهای انتشاراتی این مرکز به شمار می رود. حضور در 8 کنفرانس معتبر بین المللی، انجام یک پروژه مشترک بین المللی، حضور در 10 کارگاه آموزشی بین المللی خارجی و 8 کارگاه بین المللی داخلی، از دستاوردهای دیگر این مرکز بود که دکتر نجار لشکری به آنها اشاره کرد. دکتر نجار لشکری، ادامه داد: زیست سنجی مولد ماهی آزاد دریای خزر، معاینه مولدین ماهی آزاد دریای خزر، استحصال تخم ماهی آزاد دریای خزر، تولید جیره غذایی بچه ماهی و پیش مولد ماهی آزاد و رهاسازی ماهی آزاد در قفس، بخشی از فعالیت های انجام گرفته در عرصه پژوهشی این مرکز است. وی در خصوص اولویت های پژوهشی سال 1400 این مرکز، گفت: پایه گذاری بانک ژن زنده  ماهی آزاد دریای خزر، ارزیابی تنوع ژنتیکی مولدین ماهی آزاد مهاجر به رودخانه های مهم حوزه جنوبی دریای خزر، بهگزینی و اصلاح نژاد ماهی آزاد و... از مهمترین پروژه های اولویت دار مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور به شمار می رود. مشارکت در اجرای 2 طرح ترویجی و 4 سایت الگویی برای بهره برداران، 278 نفر ساعت آموزش، 40 نفر روز آموزش در قالب انتقال یافته های تحقیقاتی، 42 نفر روز آموزش کارشناسان پهنه و 91 نفر روز بازدید در قالب طرح یاوران تولید از دستاوردهای ترویجی این مرکز است که دکتر لشکری آنها را معرفی کرد. در ادامه، دکتر بهمنی، ضمن تشکر از تلاش های محققان این مرکز و دیگر مجموعه های تابعه، گفت: اجرایی شدن فاز دوم طرح ملی کلان تولید مولدین قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری، فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های این مرکز خواهد بود. زیرا پایلوت اصلی این طرح، مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور است. وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست در مرکز کلاردشت با حضور دکتر عبدالحی و معاونت های تخصصی موسسه، افزود: تمرکز بر حوزه های جدید ماهیان سردآبی در سال آینده، فر اهم کردن شرایط یک سالن تحقیقاتی مناسب و همکاری بیشتر با دیگر مراکز به ویژه مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، از مهمترین مواردی است که این مرکز می تواند در سال آینده روی آنها تمرکز کند.