به‌گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور در این بازدید آقای دکتر سلمان ملک پور کلبادی نژاد، محقق معین مرکز پیرو برنامه ریزی قبلی و پس از هماهنگی با آقای مهندس طالقانی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی سلیمان آباد شهرستان تنکابن به همراه خانم ها دکتر سرایی و مهندس کاظمی از کارشناسان پهنه آن مرکز به مزرعه سردآبی آقای بهروز گلین مرادی واقع در روستای مهاجرآباد عزیمت نمودند. مدیریت مزرعه با خانم عباسیان بود و در خصوص شرایط موجود و ظرفیت های پرورشی مباحث مختلفی مطرح شد.
مزرعه مذکور در بخش شمالی روستا و در کوهپایه واقع شده و آب مورد نیاز آن از دو منبع آبی رودخانه و چاه (با دبی حدود 15 لیتر در ثانیه) تأمین می شد. مزرعه دارای 4 استخر 8 ضلعی به ابعاد 9 × 9 متر و ارتفاع 2 متر مجهز به ضدعفونی کننده uv جهت معرفی و نگهداری بچه ماهیان به ترتیب با وزن 4-5 گرم و 200-250 گرم و 2 استخر مستطیلی جهت نگهداری ماهیان پرواری تا وزن تقریبی 700-800 گرم بود. برای ضدعفونی و شستشوی استخرهای 8 ضلعی از محلول کلر، شستشوی زیاد و خشک نگه داشتن استخرها و برای تغذیه ماهیان از غذای شرکت فرادانه استفاده می شد. ضمناً طبق پروتکل از مکمل های غذایی مانند ویتامین C، مولتی ویتانین ها و آنتی بیوتیک مانند انروفلوکساسین نیز استفاده می شد.

گفتنی‌است در این بازدید مشکلات عمده مشاهده شده شامل موارد زیر بود:
- بی اطلاعی مدیر مزرعه از دبی آب ورودی
- استفاده مزرعه از آب رودخانه با فاصله یک کیلومتر از بالادست که از طریق کانال آبی و به صورت ثقلی انجام می شد که به دلیل عبور از کنار مزارع مختلف از شفافیت لازم برخوردار نبود. در ضمن امکان ورود آلودگی های ناشی از کشاورزی به آب ورودی نیز وجود داشت.
- بی اطلاعی مدیر مزرعه از وضعیت فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی آب مزرعه
- سیفون کردن استخرها با فاصله دو تا سه هفته

در پایان بازدید توصیه‌های فنّی زیر ارائه گردید:
 
- سنجش فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی آب با حضور کارشناس مربوطه